youtube sign, male hands holding it

YouTube oglašavanje

YouTube je zasigurno platforma kojoj ne treba posebno predstavljanje s obzirom na to da je toliko popularna da je dobila svoj glagol -jutjubati- i ljude koji zarađuju postavljajući video materijale na nju – youtuberi. Ipak ćemo spomenuti da se radi o drugoj najposjećenijoj  web stranici na svijetu!

Za sebe kažu da funkcioniraju poput samoodrživog eko sustava koji se sastoji od 3 osnovna elementa: gledatelja, youtubera i oglašivača. Svi su im jednako važni pa pokreću jedni druge i ciljano nude jedni drugima ono što im treba. Youtuberi plasiraju video radove koji zanimaju određene gledatelje, a oglašivači koriste profile gledatelja za plasman svojih proizvoda.  Za gledatelje YouTube želi biti najbolja platforma na kojoj će lako pronaći ono što ih zanima. Youtuberima žele biti prvi odabir u postavljanju videa na internetskoj mreži na kojoj će plasirati svoj materijal i pronaći publiku. Za oglašivače žele pružiti sigurno okruženje u kojemu oni mogu doprijeti do svoga targeta uz mjerljive rezultate.

Oblici YouTube oglasa

Postoji nekoliko vrsta i oblika oglasa. Na vama je da odaberete koji vam oblik najbolje odgovara. Samo na desktop verziji vaš oglas može biti pored samog YouTube klipa, desno iznad predloženih videa ili kao poluprozirni “overlay” na donjih 20% YouTube klipa.

Od oglasa koji se pojavljuju na desktop verziji i na verziji za mobitel, dvije su vrste “non skippable” video oglasa. Jedna je varijanta oglas koji se mora odgledati do kraja prije nego se počne prikazivati sadržaj videa.  On traje do 30 sekundi i pojavljuje se prije, poslije ili za vrijeme glavnog videa. Druga vrsta “non-skippable” videa traje do 6 sekundi i mora se odgledati prije početka “glavnoga” videa. Postoje i sponzorirane kartice koje se u obliku teasera pojave na nekoliko sekundi s desne strane video klipa.

“Skippable” video oglas korisnicima daje opciju da ga preskoče nakon 5 sekundi ako to žele. Opcija je dostupna na desktop verziji, na verzijama za mobilne gadgete, TV i igraće konzole.

Koju god kombinaciju odabrali, princip je i isti – plaćate samo interakciju s oglasom, a sami birate gdje će se vaš oglas prikazivati. Možete izuzeti neke video klipove iz svoje YouTube kampanje ako vam iz nekog razloga ne odgovaraju.

Sve vam je to dostupno preko Google AdWordsa. Samo trebate odlučiti da ćete koristiti neograničeni potencijal za oglašavanje koji vam nudi platforma koja vrlo brzo i obećavajuće raste. Ako se ponovno osvrnemo na činjenicu da smo po prirodi vizualni tipovi i da bolje reagiramo na fotografije i filmove, vaša bi odluka trebala biti jednostavna.

Leave a Comment