Organskim prometom zovemo posjete vašoj stranici koje se dogode kad ljudi kliknu na link tražeći određeni proizvod ili uslugu na internetu. SEO optimizacija utječe na te rezultate. Plaćeni promet dolazi od ljudi koji kliknu na vaše oglase nakon što su upisali kombinaciju ključnih riječi u tražilicu.
Kad god upišete neku riječ u Google tražilicu, pojavi se lista rezultata koje zovemo “organskima”. Pozicija stranice na listi ovisi o kvaliteti i sadržaju stranice. Sve posjete vašem webu koje su rezultat takvog pretraživanja su organski promet.
Ljudi vjeruju Googleovim rezultatima i visoka pozicija na listi znači visoku vjerojatnost da će osoba koja pretražuje odlučiti kupiti vaš proizvod ili uslugu. Kad Google rangira rezultate, vrlo je precizan pa je visoka pozicija (npr. među prvih pet rezultata) indikator da se radi o kvalitetnom sadržaju.
Rast na listi rezultata je težak i dugotrajan, ali dobra strategija nosi dugoročne dobrobiti. Rezultati s prve stranice dobivaju 92% cjelokupnoga prometa.
Prije nego što smo svi bili online i prije nego što je SEO postao norma, nije bilo tako teško dobiti dobre pozicije među Googleovim rezultatima, no to se s vremenom promijenilo. Danas svaka tvrtka ima web stranicu, programeri poznaju SEO, a Google ima sofisticirane metode za kontrolu ilegalnih metoda kojima se neki ljudi služe. Da biste ostvarili rast u organskim rezultatima pretraživanja, morate raditi dugo i uporno, a rezultati se pokazuju s vremenom.
U svakom slučaju, dobra pozicija među organskim rezultatima pretraživanja dobar je put do porasta prodaje i isplati se uložiti vrijeme u produkciju kvalitetnoga sadržaja.
Plaćeni rezultati pretraživanja su oglasi koje tvrtke plaćaju i pojavljuju se istaknuti – iznad organskih rezultata. Njihova popularnost raste posljednjih godina kako raste kompetitivnost na online tržištu. Možete strpljivo čekati da SEO odradi svoje, a možete platiti da vas osoba koja pretražuje po određenim ključnim riječima vidi na prvom mjestu u rezultatima pretraživanja.
Google AdWords je najpopularniji “pay-per-click” oglašivački program. Kad započinjete s Google AdWords kampanjama, planirajte taktično. Ako vodite računa o pravim kriterijima, targetiranje će dati rezultata, a ljudi bi na vašu stranicu mogli dolaziti brže i češće nego da se oslanjate samo na organski promet.