apple računalo za radnim stolom, ured u mraku po noći

Kako izgleda proces izrade web stranice i o čemu ovisi njezina cijena?

Prije početka izrade web stranice, posao programera i web dizajnera je raščlaniti proces u nekoliko faza. Vrste, broj i opseg faza procesa ovise o željama i potrebama klijenta – prije svega o vrsti i obujmu posla koji klijent želi voditi i unaprijediti uz pomoć web stranice.

Cijena izrade web stranice ovisi o složenosti posla i potrebama u smislu održavanja nakon dostave i prihvaćanja konačnog rješenja.

Vratimo se sada početnim koracima. Nakon upoznavanja s klijentovim potrebama i istraživanja tržišta (tržišne niše), dizajnerski će tim početi s realizacijom web projekta. Da bismo vam olakšali razumijevanje procesa i ono što klijente često najviše zanima – faktore koji definiraju cijenu izrade i održavanja weba – proces smo podijelili u faze:

UPOZNAVANJE S POTREBAMA KLIJENTA I RAZRADA STRAGEIJE ZA WEB

Ovo je uvodna faza bez koje je rezultat procesa neizvjestan. U dogovoru s klijentom, unutar prve faze definiramo svrhu i ciljeve web stranice. Ti su koraci važni jer – bez  temeljito razrađenih ciljeva – nema ni uspješnoga web projekta. U sklopu ove faze, ciljeve (odnosno skupine ciljeva – ovisno o težini i zahtjevnosti projekta) razrađujemo na mikrofaze/međuciljeve. Svakom od tih ciljeva prilagođavamo pojedine aspekte web stranice. Svaki poduzetnik koji odluči investirati u web projekt očekuje pozitivan učinak na postojeće projekte i poslovni rast. U prvoj fazi nastojimo dobiti što detaljnije informacije o tim očekivanjima i vremenski ih raščlaniti u okvire unutar kojih ćemo razvijati rješenja za web sa specifičnim ciljevima na umu. Počet ćemo razgovarati i o profilu potrošača s kojim naš klijent računa, ali taj dio nije među ključnim elementima ove faze jer na detaljnu razradu dolazi u fazi planiranja strategije digitalnog marketinga.

PLANIRANJE WEB STRANICE OVISNO O POTREBAMA KLIJENTA, VRSTI I OPSEGU POSLA

U ovoj ćemo fazi sadržaj web projekta raščlaniti po temama, osmisliti navigaciju, kategorije i podkategorije weba, kontakt forme i social plugins. Pritom ćemo također imati na umu što ste nam u prvoj fazi rekli u vezi potrošačkih skupina koje su vaša ciljana publika. Tom ćemo se dijelu sada više posvetiti da bismo klijentu osigurali responzivan dizajn prilagođen različitim uređajima i navigaciju koja ispunjava kriterije kvalitetnoga „user experiencea“ (UX). Vi ćete znati što vam treba s obzirom na posao kojim se bavite, a mi ćemo znati kako za to ponuditi kvalitetna web rješenja.

IZRADA WEB STRANICE (PROGRAMIRANJE I ON-SITE OPTIMIZACIJA)

U ovom ćemo koraku puno komunicirati s vama radi dostave materijala koji su nam potrebni da bismo strukturu popunili sadržajem. To se odnosi na sadržaj kojim raspolažete od ranije. Potreban nam je da bismo rješenje doveli do faze prezentacije nakon koje ćemo se sadržajem baviti kao odvojenom kategorijom postavljajući vam pitanja, predlažući izmjene i poboljšanja. Vrlo važan dio ove faze je on-site optimizacija.

FUNKCIONALNOST I DIZAJN

Započet ćemo s idejnim rješenjem u okviru kojega ćemo vam detaljno objasniti kako je svaki aspekt prijedloga povezan s ciljevima koje smo postavili u prvoj fazi. U ovom ćemo koraku, imajući „user experience“ na umu, detaljno razraditi web strukturu koju smo, u dogovoru s vama, planirali u drugoj fazi. Razmišljamo o tehnologiji koja je najbolja za provedbu plana. Za neke su projekte izvrsni CMS sustavi poput WordPressa, a neki zahtjevaju složenije alate. Po prihvaćanju i/ili izmjenama idejnog rješenja, nastavljamo s realizacijom vašega web projekta.

SADRŽAJ

Content strategija obuhvaća nekoliko pripremnih i izvedbenih faza. U prethodnom smo koraku od vas dobili informacije o sadržaju koji želite imati na svojoj web stranici. Naš će se tim pobrinuti za obradu i prilagodbu toga sadržaja strukturi weba, potrebama ciljanog tržišta i – po potrebi – za izradu novih materijala. To se odnosi na tekstove, fotografije i vizualnu opremu stranice. Nekim je klijentima tekstove za web potrebno napisati na više od jednoga jezika i jezično ih dotjerati. Vi odlučujete hoćete li sami pisati tekstove i koristiti materijale koje imate ili ćete taj dio posla prepustiti nama.

OPTIMIZACIJA SADRŽAJA ZA TRAŽILICE I MARKETINŠKI PLAN

Nakon što smo izradili web stranicu i rasporedili sadržaj po kategorijama, neizostavan je korak SEO optimizacija. Riječ je o dugotrajnom procesu koji služi poboljšanju vidljivosti web stranice među rezultatima pretraživanja. Sve je faze toga dijela procesa potrebno nadzirati s ciljem postizanja boljih pozicija, a time i uspješnosti web projekta. Zajedno s izradom web stranice, možemo vam ponuditi plan oglašavanja na društvenim mrežama, provedbu marketinških kampanja, izradu Google oglasa, praćenje i analizu njihovih rezultata.

PRAĆENJE

Kontinuirano praćenje rezultata web projekta, broja posjeta i vrsta interakcija korisnika sa stranicom također je dio našega posla. U provedbi marketinškog plana uz Google Adwords i kampanje na društvenim mrežama, pratimo analitiku i izvještaje koji nude uvid u rezultate vaših ulaganja u gradnju online reputacije.

Leave a Comment