Odlučili ste unaprijediti svoje poslovanje, proširiti znanje o marketingu, kupili ste knjige, obilježili članke i stalno nailazite na pojam digital/marketing persona. Tko je to? Kakva je njegova uloga? Gdje ju/ga pronaći?
Recimo to u 8 riječi.
Marketing persona fiktivna je prezentacija vašeg idealnog klijenta.
Ovaj će maštoviti trik dati odgovore na vrlo važna pitanja: Tko je moj idealni klijent? Kako izgleda njegova svakodnevica? Kakvi su mu interesi? Što voli? I jednako važno – što ne voli? Kako da ga privučem i čime?
KAKO STVARAM PERSONU?
Za početak se vratite u djetinjstvo igri detektiva. Cilj vam je istražiti sve izvore i prikupiti što više informacija. Oslobodite svoju maštu, uspjeh vaše digitalne persone uvelike će ovisiti o vašoj sposobnosti zamišljanja, postavljanja pitanja i razvijanja priče.
Da ne biste gubili dodatno vrijeme, za vas smo izdvojili najvažnije korake u kreiranju persone:
IME – osmislite ime vašoj marketing personi
ZANIMANJE – Čime se bavi? Što obuhvaća njegov posao? Na kojoj je poziciji?
DEMOGRAFSKI PODACI – dob, spol, obrazovanje
CILJEVI I VRIJEDNOSTI – Što je primarni životni cilj vaše persone? Kakve moralne vrijednosti zastupa? Što je za nju/njega neophodno?
SVAKODNEVICA – kako izgleda jedan običan dan vaše marketing persone? Kako se opušta nakon posla? Ima li hobije?
Vaši imaginarna Sanja, Darko ili Josip sada su osobe sa stvarnim životnim navikama, poslom i interesima. Vi ćete na temelju njih graditi pristup i komunikaciju.
GDJE SU INFORMACIJE….?
Odakle krenuti? Kako i gdje prikupiti sve odgovore na postavljena pitanja? I ovaj smo put stvar rastavili na najvažnije korake:
WEB ANALITIKA – Iskoristite vrijedne informacije o posjećenosti vaše web stranice – koje ključne riječi posjetitelji koriste? U njima ćete pronaći interese vaših potencijalnih klijenata. Koliko dugo se zadržavaju? Kakav sadržaj ih najviše privlači?
ANKETE/UPITNICI – bilo da je riječ o digitalnom obliku anketnog formulara ili pak direktnog obraćanja putem telefonskih anketa ne ustručavajte se pitati vaše klijente mišljenje ili kritiku. Važno je pritom naglasiti da ne smijete ostaviti dojam da im se obraćate nudeći prodaju već suprotno – želite naučiti od njih. Iznenadit ćete se koliko klijenti pozitivno reagiraju na ovakav vid komunikacije – dajete im ulogu u vašem poslovanju, postižete personalizirani marketing.
DRUŠTVENE MREŽE– iskoristite sve alate društvenih mreža koje već imaju ugrađene analitičke softwere – pretražite ukupan broj vaših pratitelja – jesu li to većinom žene ili muškarci? Ili pak podjednako? Što još prate osim vas? Kakav sadržaj klikaju na vašoj stranici a kakav ne?
Dobivene informacije pomoći će vam u razumijevanju vaših kupaca/klijenata. Marketing persona postat će tako vaš nezaobilazan poslovni partner i savjetnik u svim aspektima – od kreiranja sadržaja, razvijanja produkta do prodaje isl. Stručnjaci preporučuju izradu barem tri persone, ali danas krenite s izradom barem jedne i postavljajte pitanja!