Svijet se mijenja, vrijeme prolazi, stižu neki novi klinci. Oni su, za razliku od nas, iskočili iz pelena i uskočili na internet. Društvene im mreže nisu novost, njima je to standard i izrađuju svoje profile bez skepse koja je pratila nas dok smo sramežljivo ukucavali neku @t-ht.zg.tel.hr e-mail adresu za registraciju na “hajde da vidim što je to” društvenu mrežu.
Općenito, koncept društvenih mreža nam je bio poprilično apstraktan ako prije njihovih pojava nismo provodili vrijeme na forumima i chatovima. Vjerovali smo da ćemo oko sebe okupiti uglavnom poznate ljude, davno izgubljene prijatelje, rodbinu iz Kanade i eventualno upoznati nekoga novog. Malo tko je tada mislio da će se prisutnost na društvenim mrežama jednoga dana novčano isplatiti.
Kud svi – tud i mali Mujo. Poznati stih Bolesne Braće “svi su gore” , vrijedio je za ekipu, a gdje je ekipa – tu je i marketing.
Marketing voli gužvu, to je istina, ali se u toj gužvi voli isticati pa su mu tako u jednom trenu na nišan došli – influenceri. Tko? Utjecatelji! Dakle, one osobe koje na nekoj društvenoj mreži iz manje ili više očitoga razloga imaju jako puno pratitelja na čija mišljenja utječu.
Stvar je vrlo jednostavna. Vi nađete Influencera (ili on nađe vas). Način života mu je usklađen s vašim brendom/proizvodom/uslugom, dogovorite suradnju u vidu kompenzacije ili isplate. On na svom profilu na društvenoj mreži ispromovira vaš proizvod u vidu posta/ bloga/ fotografije, a vi mu to platite. Što ste time dobili? Dobili ste najuže moguće strateško targetiranje publike ikada s tendencijom da ga za “x” kuna vidi i puno šira publika zahvaljujući činjenici da postoji opcija Share! Promociju vašeg brenda vide isključivo ljudi koji prate vašeg odabranog influencera, požele imati to što ima/ koristi i on te na koncu to i kupe. Nerijetko na vlastitom profilu shareaju da su kupili upravo taj proizvod koji ima i njihov omiljeni influencer. Vuk sit, koza cijela. Svakome njegov dio kolača – influencer naplati uslugu, firma zaradi od prodaje.
Jedna od najzanimljivijih stvari u cijeloj priči je to što influenceri ne moraju nužno biti poznati i slavni, dovoljno je da su se iz anonimaca profilirali u stručnjake u niši u koju se jako dobro razumiju. Ako su kompatibilni s filozofijom vašega brenda, mogu vam postati i brend ambasadori. Dakle, dok smo mi kao mali maštali o tome kako ćemo biti glumci i pjevači (jer to je laka zarada i živi se od slave), današnji klinci maštaju kako će postati blogeri. Mi smo u Teenu dobivali postere Take Thata i Back Street Boysa, a oni u OK-u dobiju poster najpoznatije YouTuberice (true story).
Stoga apeliramo na majke i očeve – pustite ih da provode vrijeme na društvenim mrežama. Možda će vam za koju godinu zahvaljujući tome otplatiti kompletan kredit!