Statistika kaže da se na LinkedIn svake sekunde prijavi jedan korisnik. Uzmemo li u obzir da ovu društvenu mrežu danas koristi cca 500 milijuna korisnika, doći ćemo do jednostavnoga zaključka – LinkedIn ne možete i ne smijete zanemariti u svom poslovanju.
Riječ je o jednoj od društvenih mreža rođenoj u ranim 2000.-ima, točnije 2002. godine. Rast je u početku bio minimalan, svoj prvi profitabilni mjesec LinkedIn bilježi tek u ožujku 2006. godine s nekoliko milijuna korisnika. Danas je u vlasništvu Microsofta koji ga je 2016. godine otkupio za nemalih 26.2 milijarde američkih dolara.
Za razliku od Facebooka, Youtubea i Twittera, LinkedIn je platforma specijalizirana za poslovne odnose. Na njemu je važnije s kime ste povezani nego koliko ukupno imate prijatelja. Štoviše, da bi dodatno naglasio tu značajku, LinkedIn automatski ne prikazuje ukupan broj prijatelja kada dosegnete brojku od 500.
Riječ je o mreži koja nudi prije svega poslovnu komunikaciju između onih koji posao traže i onih koji ga nude. Fun Fact – koristi ga većina Fortune 500 (lista američkih najuspješnijih poduzeća).
KAKO KORISTITI LINKEDIN U SVOM POSLOVANJU?
Izrada osobnog profila malo je drugačija od službenog profila vaše djelatnosti, a mi ćemo se u ovom članku pozabaviti drugom opcijom. Najvažnije je istaknuti da je izrada profila potpuno besplatna za osnovni paket. Želite li više mogućnosti (primjerice kontaktiranje ljudi s kojima niste povezani) morat ćete platiti jedan od Premium paketa, no to ćemo ostaviti po strani. Najvažnije je izraditi profil, a zatim ćete uz sve potrebne analitičke alate koje LinkedIn nudi, pratiti svoj razvoj i, ovisno o njemu, prebaciti se na novi paket usluga.
Što treba imati na umu? Kako predstaviti vašu djelatnost?
U čemu je razlika u odnosu na druge društvene mreže?
Pitanja je puno pa krenimo s odgovorima.
LinkedIn vaš službeni profil neće prikazivati ostalim korisnicima po jednostavnom pretraživanju. Prikazat će ga samo onim osobama koje će vaša usluga/web shop zanimati. Stoga su informacije koje ćete istaknuti jako važne. Prije pisanja promislite kakve sve riječi vežete uz vašu djelatnost. Izdvojite ih. One su vaše keywords. Koristite ih u opisivanju djelatnosti koju nudite, u postovima koje ćete dijeliti i u URL-u vašega profila. Predstavite svoju uslugu, priču o vašoj djelatnosti, ali imajte na umu – detaljni storytelling ostavite za vašu službenu web stranicu. LinkedIn profil funkcionira kao sažetak vašega rada. To ne znači da trebate navesti tek suhoparne informacije, vaš profil mora prije svega biti naglašavati vaše prednosti. Potencijalni partneri moraju znati zašto je baš suradnja s vama ono što im treba. Navedite projekte na kojima ste radili pregledno i konkretno.
Ne zaboravite da su ljudi prije svega vizualna bića. Ni najbolji vas tekst neće učiniti vidljivima ako izostavite vizual. LinkedIn omogućuje korištenje JPG i PNG datoteka. Stoga, ako ga još nemate, svakako izradite logo i koristite ga kao sliku vašega profila. Izostanak vizuala ostavit će dojam neprofesionalnosti, korisnici neće imati povjerenja i rijetko će vas kontaktirati. Koliko ste zbilja jaki ako još nemate ni logo? Iskoriste i mogućnosti bannera (646 x 220px) koji funkcionira kao pozadina vaše stranice. Budite kreativni, LinkedIn nudi razne opcije od izmjene vizuala tijekom nekoliko sekundi do korištenja call to action buttona na njima.
Na koncu, popunite profil do kraja. Iskoristite sve ponuđene opcije u kojima možete dodati bilo kakav opis. Pregledajte profile velikih poduzeća, nisu izostavili nijednu stavku. Podijelite zaokruženu priču o sebi.
KONTAKTI
U redu, sada imate profil. Kako ćete privući korisnike? Važno je naglasiti da je to dugotrajan proces. Stoga nemojte očekivati veliku posjećenost na početku, uspjeh gradite dan po dan. Za početak naravno, kontaktirajte ljude koje poznajete – prijatelje, suradnike, kontakte s e-maila, ljude unutar vaše djelatnosti.
LinkedIn nudi niz grupa, odaberite one koje su bliske vašoj djelatnosti. Ako prodajete tenisice, uključit ćete se u grupu koja je vezana uz prodaju sportske opreme. Sudjelujte u diskusijama, dijelite sadržaj, postanite aktivan član. Grupe su sjajno mjesto za upoznavanje i širenje mreže kontakata.
Naravno, javljat ćete se i ljudima koje ne poznajete. Kako se postaviti? Prvo pravilo – ne budite spammer! Dodavanje novog kontakta automatski otvara prozorčić s default tekstom obraćanja osobi. Ne šaljite takve poruke! Potrudite se i osmislite poruku kojom ćete se javiti osobi koja vas zanima. Morate znati da je zasigurno primio/la tisuće upita pa budite originalni. Ne inzistirajte na prodaji u prvom koraku, budite zainteresirani za osobu kojoj se obraćate. Osobe koje nas prihvate očito su zainteresirane za našu djelatnost. Statistika je pri tom vrlo pozitivna, šansa da će nam odgovoriti na e-mail je velikih 78%. No, ipak budite mudri, ne zasipajte nečiji inboks porukama jer se ponovno vraćamo na temu spammera među kojima ne želite biti. Iskusni korisnici LinkedIna imaju prokušanu taktiku. Kad uspijete ostvariti kontakt, pričekajte. Obratite se osobi za nekoliko dana, pa čak i tjedan. Ne ostavljajte dojam nervoznog trgovca koji želi prodati uslugu pod svaku cijenu i što brže.
SADRŽAJ..?
Na vašem profilu postoji i prostor za preporuke. Želite li ih primiti, morate ih i davati, stvar je vrlo jednostavna. Potrudite se pomoći drugima, zajednički uspjeh je i pojedinačni. Napišite preporuke ljudima s kojima ste bili u kontaktu, u poslovnom odnosu i sl. Vaše će lijepe riječi bitI uzvraćene.
Što dijeliti? Sadržaj koji nudite mora biti područje vaše djelatnosti. Pišite blogove o temama koje se tiču vašega rada, izrađujte infografike, pokažite stručnost u određenim temama. Preporučuje se i korištenje tzv. “white papers”. Riječ je o promotivnim dokumentima, kombinaciji stručnoga i promotivnog teksta čiji je cilj predstaviti određen problem na edukativan način uz konkretno rješenje. Koncept je: 90% edukativno 10% promotivno- prodajno.
Svakodnevno budite aktivni. LinkedIn ne možete održavati periodično. Riječ je o konkretnom, svakodnevnom poslu. Tek ćete s takvim stavom od sljedbenika moći postati influencer u određenom području.
TARGET i ANALIZA
Velika prednost LinkedIna je targetiranje. Odaberite kome se želite obraćati. Kategorije obuhvaćaju različite industrije, pozicije unutar poduzeća, funkcije, životnu dob i spol pa sve do geografskog targetiranja. Odredite kojem se dijelu svijeta obraćate. Zašto je važno imati target grupe? Nije li poanta da se glas o vama čuje što dalje? Ne brinite, targetiranjem ne gubite ništa. Štoviše, osnažujete svoju poziciju. Sužavanje broja korisnika koji će vidjeti vaš profil, objave i usluge koje nudite omogućuje veću vidljivost i obraćanje upravo onoj grupi kod koje postoji najveća šansa da će doista trebati vaše usluge i postati vaši klijenti.
Druga sjajna mogućnost koju LinkedIn nudi je analitičnost. Omogućeno vam je da precizno i detaljno pratite razvoj vašeg profila. Možete znati kolika vam je vidljivost, koliko vas je ljudi i u kojem periodu najviše dodalo, koliko su praćeni vaši postovi (svaki zasebno), što najviše klikaju vaši pratioci itd. Imat ćete uvid u potpunu statistiku čime ćete jasno odrediti kakav sadržaj bolje prolazi, na čemu još morate poraditi, koji su vaši dobri, a koji loši potezi. Tako će vam rasti popularnost i uskoro ćete osjetiti potrebu za otvaranjem spomenutih Premium paketa s dodatnim uslugama za određen mjesečni iznos.
Posebnost LinkedIna, u odnosu na druge društvene platforme danas, je to što se temelji isključivo na business to business komunikaciji. Ne zanemarujte prilike koje nudi.