roi time management growth illustration

Što je ROI?

ROI je kratica za Return on Investment – povrat ulaganja. Bez obzira koji vam je konkretan cilj za korištenje plaćenog oglašavanja, želite li povećati prodaju, steći nove korisnike, skupiti “lajkove” ili nešto četvrto, važno je pratiti koliko vam se ulaganje u oglašavanje isplatilo. Na temelju dobivenih informacija znat ćete isplanirati sljedeće korake, izmijeniti oglas i pratiti A:B testiranjem koji sadržaj bolje prolazi kod publike.

ROI je omjer neto dobiti i vaših troškova. To je za oglašivača obično najvažnije mjerenje jer se temelji na određenim ciljevima oglašavanja i pokazuje stvarne učinke oglašavanja na poslovanje. Računica je prilično jednostavna kad je u pitanju prodaja. Donosimo primjer:

(prihod – trošak) / trošak

Primjerice: imate neki proizvod čija vas izrada košta 300 kn, a prodaje se za 800 kn. Recimo da ste prodali 5 proizvoda preko AdWordsa koji su vas koštali 1000 kn. Vaš trošak je 1500 kn za izradu proizvoda i 1000 kn za oglašavanje, dakle 2500 kn, a prihod (5 prodanih proizvoda za 800kn) 4500 kn.

4500-2500=2000

2000/4500=0,44

ROI je 44%!

Ostvarili ste profit od 1,44 kn na jednu uloženu kunu!

Nakon što ste vidjeli koliko vam oglašavanje donosi prihoda ili gubitaka, možete se lakše prilagoditi tržištu. A:B testiranjem automatski ćete dobiti podatke o tome koji način oglašavanja bolje prolazi kod vaših potencijalnih klijenata i ovisno o njima uložiti svoj novac.

Da biste dobili što precizniji uvid u to kako funkcionira vaš ROI, morate izmjeriti konverzije. Riječ je o radnjama koje želite da osoba koja je došla do vaše stranice klikom na oglas napravi: registracija, kupnja, download, prijava i slično. Mjerenje konverzija izvodi se pomoću alata. Najčešće je to Google Analytics. U svakom slučaju, vrijednost konverzije trebala bi biti viša od iznosa koji ste potrošili na ostvarivanje te konverzije.

Bez obzira na to upotrebljavate li AdWords za povećanje prodaje, generiranje potencijalnih kupaca ili poticanje drugih vrijednih radnji korisnika, preporučujemo da mjerite povrat ulaganja (ROI). Ako znate svoj ROI, možete procijeniti je li novac koji trošite na AdWords oglašavanje dobro potrošen, odnosno ostvaruje li dobit za vašu tvrtku.

Važnost ROI-ja

Izračunavanjem ROI-ja možete saznati koliko ste zaradili oglašavanjem putem AdWordsa. ROI možete upotrijebiti i za odlučivanje kako potrošiti proračun. Na primjer, ako uvidite da određena kampanja generira viši ROI od ostalih, uspješnoj kampanji možete dodijeliti veći proračun, a manji proračun kampanjama koje nemaju tako dobru izvedbu. Podatke o ROI-ju možete upotrebljavati i za poboljšanje izvedbe manje uspješnih kampanja.

Leave a Comment