Već smo spominjali AMP i responzivnost web stranica, ali još nismo precizno objasnili razliku među njima. Razlika postoji. Iako možda na prvi pogled nije vidljiva, osjetna je kada je u pitanju UX, odnosno user experience.
Za početak, odgovor na pitanje koje nas najviše muči: je li AMP zamjena za responzivnost stranica? Nije! Povezanost postoji ali koncepti su različiti i pametna je ideja ugraditi oba koncepta u web stranicu. Zašto?
RWD (Responsive Web Design) danas je jako popularan jer omogućava normalno gledanje vaše web stranice neovisno o veličini ekrana na kojoj je gledate. Kompatibilna je s desktopom i s najmanjim smartphoneom. S druge strane, ne omoguća vam baš svaki put najbolju brzinu učitavanja, a tu na scenu stupa AMP.
AMP je kratica za Accelerated Mobile Pages (Ubrzane mobilne stranice). Radi se o kopijama stranica koje su lišene svih suvišnih multimedijskih dodataka da bi se stranica mogla što brže učitati.
U kombinaciji s RWD funkcionira kao izvrsna opcija i za vas i za vaše korisnike. NIje tajna, pisali smo već (i opet ćemo ponoviti) da se 75% web stranica na mobilnim telefonima učitava dulje od 10 sekundi, a 53% korisnika odlazi sa stranice ako se ona ne učita u roku od 3 sekunde.
Time smo riješili dileme oko toga treba li vam AMP. Treba! Treba li vam uz njega i responzivan web dizajn? Odgovor je također potvrdan. Vaši se potencijalni kupci i klijenti koriste različitim uređajima i naravno da želite da im sadržaj web stranice bude jednako dostupan bez obzira na to gdje se nalaze i pregledavaju li ga na računalu, tabletu ili pametnom telefonu.