Još od 2009. godine prilično je popularno govoriti (i tweetati) da Twitter umire. Rodio se i hashtag “#RIPtwitter” koji se i danas koristi u iste svrhe. Aludira se njime na razne promjene koje ta društvena mreža planira uvesti, a koje se ne sviđaju korisnicima. Od tada se do danas na popisu našlo svašta. Twitterov problem nije to što ne privlači nove korisnike nego to što ima problema sa zadržavanjem starih.
Teško je sažeti misao u predviđenih 140 znakova, iako je taj broj povećan na 280. Puno je lakše pisati opsežno. Kako se snaći u kratkoj formi, biti dovoljno koncizan i intrigantan da bi nekome zapeo za oko? Zašto bismo htjeli nekome zapeti za oko?
Ako niste slavna osoba s puno fanova ili “hejtera”, ima li uopće ljudi koje zanima što vi, anonimus, želite reći?
Prema statistikama, na Twitteru je u zadnjih nekoliko godina 300 milijuna mjesečnih korisnika. Broj se ne smanjuje, ali ne raste. Velik dio kolača otpada na botove i firme, a zanimljivo je to što Twitter na životu drži upravo tweetanje o tome kako je mrtav.
Sigurnosne su mjere jedan od najvećih Twitterovih problema. Preciznije – nedostatak sigurnosnih mjera je jedan od glavnih razloga zbog kojih brojni korisnici gase profile.
Twitter priznaje da im je sigurnost loša. Donedavno je bio aktivan lažni profil TwitterSupporta koji je domišljato parodirao probleme s kojima se Twitter nosi zbog uznemiravanja korisnika. Zbog toga su uvedene novosti poput telefonske provjere identiteta korisnika, a potiče ih se i da objave liste blokiranih profila.
Donald Trump popularizirao je Twitter kad ga je 2016. počeo koristiti u svojoj kampanji. Iako se Twitter zbog toga češće spominjao u medijima, broj korisnika nije značajno porastao. Twitter to može zahvaliti svojim korisnicima koji viralno puštaju screenshotove tweetova po drugim društvenim mrežama. U prilog im ne ide ni činjenica da bez Tweeter accounta možemo baciti oko na nečiji profil.
Nije sve tako sivo. Oglašavanje je na Twitteru zaživjelo 2013. godine, a tek se 2015. počeo ostvarivati značajan profit. Twitteru u prilog ide činjenica da nije preplavljen oglasima poput ostalih društvenih mreža.
Tu se također koriste hashtagovi da bi se potakla komunikacija korisnika u vezi neke zajedničke teme. To znači da vaša tvrtka jednim običnim tweetom, uz strateški odabrane hashtagove, na vaš profil može dovesti istomišljenike kojima ste zanimljivi.
Na Twitteru postoji i klasično oglašavanje s modifikacijama i inovacijama koje uvjetuju posebnosti te društvene mreže u odnosu na druge. Jedan je primjer “event targeting”. On nudi mogućnost na oglašavanju radite paralelno s organizacijom događaja. “Lead generation” je opcija kojom skupljate kontakte koji vam mogu biti korisni za mailing liste. Uz ostale opcije koje Twitter nudi možete graditi bazu followera. Uz “Web site clicks” kampanje možete povećati posjećenost svoje web stranice, a “Tweet engagements” kampanjom možete potaknuti raspravu oko svog tweeta ili oglasa.
Zaključak je da Twitter još uvijek nije mrtav. Moglo bi se reći da je itekako živ i da su sva siva predviđanja zapravo dovitljiv oblik promocije. Uključite se, aktivirajte i izrecite svoju poruku u 280 znakova!