Kako odabrati boju za web

Ljudi su primarno vizualna bića. Ljepota nas privlači, boje su naši okidači, a činjenice to potvrđuju:

  • Oko 85% ljudi navodi boju kao osnovni motivator za kupovinu.
  • Između 62% i 90% ljudi grade mišljenje o proizvodu (ili okruženju) unutar 90 sekundi – temeljeno na boji

Ponovili smo mnogo puta, ali reći ćemo ponovno – prvi dojam koji će  vaša web stranica ostaviti na posjetitelja neizmjerno je važan. Vaš internetski izlog mora biti vizualno usklađen i oku ugodan. Ne želite se naći u situaciji da vam posjetitelji odlaze s web stranice zbog napadnih boja i općeg nesklada, a da se nisu ni zadržali dovoljno dugo da vide vašu ponudu.

Prva i osnovna stvar koju trebate napraviti je odabrati osnovnu boju. Za to postoji preko nekoliko metoda i tehnika. Naravno, to može biti vaša omiljena boja ili se možete osloniti na psihologiju boja, istražiti koja boja najbolje opisuje posao kojim se bavite. Treća je opcija da jednostavno iskoristite boje koje se nalaze na vašem marketinškom materijalu (logo).

Kada ste se odlučili za osnovnu boju, trebate izabrati i ostale, tzv. sekundarne boje koje će ju kompletirati.Preporuka je da ne odabirete previše boja. Optimalni je broj 3. Ako vam web stranicu čine brojne boje ostavit će dojam neozbiljnosti i kaotičnosti. Boje koje odabirete uz svoju osnovnu boju moraju biti komplementarne. Ako niste vješti u odabiru skladnih paleta, bez brige – na internetu ćete pronaći mnoštvo alata koji će vam pomoći, naša je preporuka Adobe color wheel.

Druga je zgodna metoda za odabir boja usklađivanje. Radi se o preuzimanju boja s fotografije koja će se naći na vašem home pageu. Ta metoda donosi oku jako ugodne rezultate ako vašu naslovnicu krasi velika fotografija. Ako se boje s fotke ne slažu s bojama same stranice rezultat može biti neprivlačan i kaotičan.

Ako baš nikako nemate inspiracije, potražite je listanjem prospekata, kataloga, letaka, časopisa i knjiga. Proučite trenutne trendove, posebice vaše konkurencije i prilagodite stilove koji su usklađeni s vašim brendom.

Često smo nesvjesni uloge boja u svakodnevnom životu, posebice kad smo u ulozi potrošača. Ako se dvoumimo između dva proizvoda istoga cjenovnog ranga, prevagnut će onaj koji nam je vizualno privlačniji. Jasno je stoga da u izradi web stranice morate računati sa značajem lijepoga izgleda. Testirajte, igrajte se bojama i pratite na što najbolje reagiraju vaši posjetitelji. Tako ćete do idealne kombinacije. Ako vam se pak zavrti u glavi od šarenila, slobodno nas pozovite u pomoć.

Leave a Comment