girl workplace pink fancy

Storytelling

“Hej…moraš čuti ovu priču!”. Svakodnevno jedni drugima informacije, iskustva i znanje prenosimo u obliku priče. Zašto to radimo? Nesvjesni smo potrebe da konstruiramo sadržaj u obliku priče, ali zapravo je riječ o fundamentalnoj ljudskoj potrebi usađenoj u naš DNA. Još od pećinskog života informacije prenosimo pričom.

Zašto? Jednostavno je, priče pamtimo bolje. Usađuju se u naše sjećanje jer povezuju informacije s kontekstom i emocijom.Storytelling u svijetu marketinga na najjednostavniji način definirat ćemo kao priču koja objedinjuje vaš brand.
Pojasnit ćemo. Definicije nikad ne pamtimo najbolje.

Trikovi koje su marketinški stručnjaci koristili prije pet godina danas se smatraju zastarjelima. Zamislite tek kakav je odnos prema onima starijim 10 godina i više? Potencijalni kupci više nisu fiksirani u naslonjaču pred TV-om. Nisu to više ljudi čiju dokolicu možete prekinuti reklamom, predstaviti im svoj proizvod ili uslugu i doslovno ih prisiliti da je pogledaju do kraja. U svijetu u kojemu plaćamo adblockere da nas ne uznemiruju reklamama dok scrollamo na računalu, tabletu ili mobitelu igra se neminovno morala promijeniti.

Uspješno plivaju oni koju su prepoznali važnost prilagodbe novoj generaciji kupaca. Danas se sadržaj više ne može servirati, ljudi biraju što žele vidjeti. Kako postati vidljiv u tom svijetu? Približite se (!).

Ljude će možda u skoroj budućnosti na poslovima zamijeniti roboti, ali ono što ne mogu zamijeniti je osjećaj povezanosti, emocije i razumijevanja. Direktna prodaja je stvar prošlosti. To ne znači da je prestala biti ultimativni cilj jer nema uspjeha bez prodaje, ali sada se do nje dolazi sporednim ulicama.

THINK OUTSIDE THE BOX

Ako više ne prodajemo direktno, što stavljamo u prvi plan? Priču. Prvi cilj nam je predstaviti se, baš poput susjeda koji se doselio, a o kojem nitko ništa ne zna. Tko smo? Zašto smo doselili ovdje? Gdje smo živjeli prije i zašto smo odabrali baš taj dio grada? Imamo li kućne ljubimce?

Ako smo uz to vlasnici tvrtke za postavljanje parketa, sigurno je da će se susjedi prije obratiti nama i povezati nas s potencijalnim klijentima nego da će tražiti nekoga posve nepoznatog. Zašto? S nama su se emotivno povezali, čuli su našu priču, posrijedi je bliskost. Nismo im kucali na vrata i pokazivali sve uzorke parketa koje nudimo. Prvo smo predstavili sebe.

Isti princip koristimo i u poslovnom svijetu. Storytelling vašeg brenda zamislite poput paukove mreže koja obgrljuje sve – od pojašnjavanja tko ste i zašto se bavite upravo time do dizajnerskih rješenja: zelena boja u vašem logu odraz je vaših ekoloških stavova u proizvodnji. Vaš storytelling je ono što vas izdvaja među ostalim brendovima koji nude istu uslugu poput vas.

ALI GDJE JE PRIČA?

Storytelling nije izmišljanje priče. Sve što čini vaš brend ujedno je priča. Važno je znati kako pristupiti i objediniti sve informacije u lako razumljivu i privlačnu priču. Ne ustručavajte se biti osobni – otkrijte detalje o vašim poslovnim počecima, što vas je pokrenulo, vodite li obiteljski posao? Tko čini vašu obitelj? Što vas ispunjava u odnosima s klijentima? Čemu težite u budućnosti?

Ključno je povezati informaciju s emocijom. Uspijete li, čestitamo vam, upravo ste zakoračili u emotional branding. Kupci danas više nego ikad žele osobnu povezanost s vašim brendom.

Ako ste bili marljivi i poslušali naše dosadašnje savjete, znate da je vrlo važno razviti marketing personu. Vaši zamišljeni Darko ili Jasna bit će vam od velike pomoći u razvijanju storytellinga. Zapitajte se što oni vole, što im je presudno u odabiru, što trigerira njihove emocije?

EMOCIJA I UVIJEK EMOCIJA

Kakve priče pamtimo? One s kojima smo se povezali.

Storytelling se dotiče svih sfera marketinga vašeg branda. Medij pričanja priče može biti doista sve: video, društveni kanali, blogovi, tv, radio reklame, webe itd. Naravno, odabiru medija prilagodit ćemo i storytelling. Ako je riječ o tv reklami, a računamo s time da je kupca danas teško pronaći prikovanoga za televizijski ekran, onda moramo postići to da mu zaokupimo njegovu pažnju. Zapitajte se koje reklame pamtite. To sigurno nisu one koje u prvi plan s nametljivo ističu proizvod ili uslugu  pokušavajući vam ga prodati pod svaku cijenu. To su one reklame koje pričaju priču. Većina ljudi Coca Colu povezuje s Božićem, njihov storytelling se fokusirao na temu obiteljskoga druženja, tople atmosfere i privatnoga života. Sam proizvod je u drugom planu. Što su time postigli? Možete li zamisliti božićni ručak bez Coca Cole?

Uspjeh nikada ne dolazi preko noći. Stoga budite strpljivi. Dajte vremena svome storytellingu da se razvije. Pažnju ne možete očekivati, morate je znati zaraditi. Neka vaši klijenti postanu partneri u razvijanju vašega storytellinga, poslušajte njihove komentare. Neka vas zanima što oni žele i što očekuju od vas. Ne zaboravite – činjenice samo govore, priče prodaju.

Leave a Comment