Dobar nam se dio svakodnevnice odvija na internetu. Tamo suvremeni čovjek pregledava vijesti, čita knjige, preslušava glazbu, u nekoliko klikova mišem plaća račune ili kupuje odjeću. Svijet se mijenja, a promjene koje je doživio u posljednjih 50 godina intenzivnije su od ičega u ranijoj u ljudskoj povijesti. Odrastaju generacije koje su od početka života usko vezane uz digitalni svijet pa nije rijetkost da djeca već u ranoj dobi koriste i poznaju jednostavne informatičke funkcije na računalima i mobitelima.
Marketing se očekivano morao prilagoditi novim okolnostima i razvijati se ukorak s tehnologijom. Tako je danas većina novinskih publikacija dostupna u digitalnom obliku i posve je uobičajeno pronaći knjige u zvučnom zapisu.
Tradicionalni, klasični marketing vežemo uz strategije oglašavanja 20.st. Njegovi su osnovni oblici: tiskovni (vizitke, flyeri, novine, magazini, posteri, bilbordi), radijske reklame i televizijske reklame. Prednosti korištenja tradicionalnog marketinga su u činjenici da je duže prisutan, ljudi su se na njega navikli, poznat im je i pristupačan. Kataloge ili zanimljive oglase mogu sačuvati i prelistati ponovno. U nekim će nas slučajevima činjenica da nam se letak nekoliko dana zaredom nalazi u vidokrugu ponukati da proučimo ponudu. Oglasi se mogu lokalizirati tako da vam se radijska reklama vrti samo na lokalnom, gradskom radiju ili da letke za dostavu hrane podijelite samo u određenom kvartu.
Postoje brojni nedostaci takvoga tipa oglašavanja.Rezultate mu nije lako izmjeriti, nemamo uvid u točnu statistiku koliko je određena aktivnost privukla novih, potencijalnih kupaca. Unatoč dinamičnosti televizijskih i radijskih reklama, zapravo nema interakcije s publikom, nema direktnog feedbacka u kojem saznajemo vrijedne informacije – reakcije naših potencijalnih kupaca. Unatoč tome što možete lokalizirati oglas u određeno vrijeme ili na određenom mjestu, tradicionalno oglašavanje iziskivat će puno više novca u odnosu na digitalno koje je znatno preciznije.
Digitalni marketing skup je novih marketinških metoda oglašavanja od globalnoga značaja. Kad govorimo o oblicima tog tipa oglašavanja, mislimo na: email marketing, blogove, bannere, Google AdWords, Facebook Ads i svu komunikaciju na društvenim/ poslovnim kanalima – Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn.
Benefiti digitalnog oglašavanja znatno su veći. Rezultati vaših aktivnosti lako su mjerljivi. Dostupan vam je uvid u detaljnu analizu koja sadrži informacije o vašim korisnicima, načinu na koji reagiraju na vaše oglase i visini reacha sadržaja oglasa. Omogućena vam je interaktivnost, vaša akcija ima direktnu reakciju i feedback iz kojega ćete dobiti vrijedne informacije, komentare, pohvale ili prijedloge i razviti odnos s potencijalnim kupcima. Za manje uloženog novca imate mogućnost direktno se oglasiti korisnicima koje zanima vaš sadržaj, ciljanoj publici kod koje postoji najveća šansa da će kupovati i koristiti vašu uslugu/robu.
Iako su na strani digitalnog oglašavanja veći benefiti, to ne znači da trebate posve isključiti tradicionalne oblike promoviranja vaše djelatnosti. Najvažnije je istražiti tko čini vašu target skupinu, radi li se o mlađoj ili starijoj populaciji i na temelju toga izraditi plan oglašavanja koji može efikasno spojiti tradicionalni i digitalni marketing.
U zaključku, bez obzira na djelatnost kojom se bavite, vrlo je važno imati web stranicu. Javite nam se ako vam zatreba pomoć!