Iako vam na prvi pogled ova riječ od tri slova ne djeluje posve razumljivo, SEO je kratica za Search Engine Optimization, odnosno optimizaciju za tražilice. Kad se tako prevede, SEO ne doima previše komplicirano.
Optimizacija je, po definiciji, ostvarivanje najboljeg mogućeg postignuća u radu u određenim okolnostima. Drugim riječima, ako optimizirate vašu web stranicu za tražilice, ona će ispuniti svoj maksimalni potencijal prilikom korisničkog pretraživanja. Tražilica će je lakše pronaći i uvrstiti na višu poziciju na stranici rezultata. Istina, uvijek možete platiti AdWords oglas i skočiti na prvo mjesto, ali će dobar SEO to napraviti potpuno besplatno. S dobrom optimizacijom vaša će web stranica biti pri samom vrhu kod prirodnih, organskih pretraživanja, onih koje niste direktno platili Googleu.
Biti u top društvu
Zašto je važno biti pri samom vrhu? Zato što korisnik kod pretraživanja najčešće odabire web stranice koje se nude pri samom vrhu rezultata i uglavnom ne traži dalje. Vaša je stranica u tom slučaju vidljiva i velike su šanse da će kliknuti upravo na nju. Optimizaciju za tražilice možete raditi sami, ali imajte na umu da je riječ o zahtjevnom poslu za kojega bi, ako niste vješti, najbolje bilo kontaktirati marketinšku agenciju. Ako se ipak želite sami uhvatiti u koštac sa SEO-m, nudimo vam glavne korake koje trebate ispoštovati s obzirom na to da tražilice upravo preko tih parametara odlučuju koja web stranicu pozicionirati više.
Kvalitetan sadržaj i ključne riječi
Prije nego se primite pisanja teksta koji će biti zanimljiv čitatelju, morate računati s time da taj tekst mora biti primamljiv i pretraživaču. Što to točno znači? Google, kao i ostali internetski pretraživači, programiran je na način da se u velikom broju informacija koji se svakodnevno objavljuje, usmjere na određene riječi (keywords). To naravno ne znači da ćete običnim ispisivanjem velikog broja keywordsa postići visoku poziciju među rezultatima pretraživanja. Svi će veliki internetski pretraživači vrlo lako detektirati takav tip teksta i blokirati web stranicu.
Cilj je objaviti kvalitetan sadržaj vezan uz vašu djelatnost da prije svega bude zanimljiv čitatelju,a zatim i internetskim tražilicama zahvaljujući pomno odabranim keywordsima koje ste prethodno istražili i odabrali.
Naslov, opis i URL adresa stranice
U virtualnom svijetu URL vaše stranice trebao bi funkcionirati poput imena Ana Horvat ili Ivan Kovač – što jednostavnije i čitkije. Obavezno stavite ključnu riječ u svoj URL jer će vas tražilice automatski bolje detektirati, a čitatelji će osjetiti dodatnu dozu sigurnosti da su na pravom mjestu. Istu tu ključnu riječ iz URL-a iskoristite u tekstu za naslov i opis stranice.
Link building
Bilo da se radi o linkovima vaših tekstova ili weba na drugim stranicama, ili da u svom tekstu linkate neki drugi tekst sa svoje stranice – link building je jedna od ključnih stvari kad je u pitanju SEO. Naravno, i ovdje stvari moraju funkcionirati smisleno, linkovi se ne mogu samo tako spojiti s tekstom.Uvijek je poželjno da se vaš link nađe na nekoj poznatoj, renomiranoj web stranici jer ćete postići bolji uspjeh na tražilici, a među čitateljima ćete steći dobru reputaciju i lakše im postati relevantni izvor.
Web marketing danas je gotovo u potpunosti vezan uz SEO. Bilo da se odlučite sami optimizirati svoju web stranicu ili unajmiti neku agenciju, jedno je sigurno: dobar SEO jamči vam poboljšanje poslovanja.