graphic about ecommerce shopping and mobile verification

CTA – call to action

Možda ne znate što je CTA, ali ga sigurno koristite svakodnevno. Ako ste odlučili detaljnije razgledati odjeću u web shopu svoga omiljenog brenda ili ste morali aktivirati dopunsko zdravstveno osiguranje, koristili ste CTA.

O čemu govorimo?

CTA ili Call to Action u prijevodu je poziv na akciju. Riječ je o jednom od ključnih alata digitalnoga marketinga. Označen je vizualnim ili tekstualnim elementom na web stranici, a poziva na određenu akciju.

Na web stranicama ga susrećemo u obliku pravokutnog okvira na kojem su riječi poput: “Join now”, “Subscribe”, “Download”, “Shop now”. Ako kliknemo na neku od njih, dolazimo do sadržaja na čiji smo se poziv odazvali. To može biti pretplata na neki sadržaj, put do galerije proizvoda koji su dostupni za kupovinu ili knjiga koja je dostupna za download.

Ukratko, direktnom smo akcijom reagirali na neki imperativ.

Zašto na neke CTA-e reagiramo automatski, a neke posve zanemarujemo?

Za efektivno je korištenje CTA-a ključno da sadrže razlog zbog kojega će korisnik kliknuti odmah. Što se treba dogoditi da ne biste ni pomislili na odgađanje radnje za neko drugo vrijeme? Zašto ćete kliknuti odmah?

To je najjednostavnije objasniti na primjeru web shopova modnih brendova koji računaju s velikim brojem posjetitelja. CTA kod njih uvijek pobliže objašnjava zašto je pametno odabrati opciju “shop now”: primjerice – aktualni popust traje samo 24 sata ili prvih 500 kupaca dobivaju poklon.

U slučaju da naiđemo na takvu ponudu, bez obzira na to jesmo li prvotno na umu imali kupovinu, kliknut ćemo zbog privlačnoga razloga za nju. To znači da je CTA u cijelosti uspio i da je posjetitelj stranice postao potencijalni klijent.

Stručnjaci savjetuju izbjegavanje termina kao što je “Learn More”. Statistika je pokazala da je, u slučajevima toga odabira, zainteresiranost za CTA redovito znatno niža nego za druge odabire. Što je razlog tome? U pitanju je nejasan imperativ. Većini je posjetitelja neprivlačan, ne uključuje uvjerljivo istaknut i jasan razlog za klik.

NAJVAŽNIJI KORACI U KREIRANJU CTA

CTA je vrlo važan za vaše digitalno poslovanje. Bez brige, nije posrijedi znanstvena fantastika i dovoljno je držati se osnovnih pravila:

DIZAJN

Ljudi su prije svega vizualna bića. Istraživanja su potvrdila da neki dio sadržaja web stranice uspijeva zadržati pozornost svoga prosječnoga posjetitelja otprilike 8 sekundi.

Kako zainteresirati ljude u tako kratkom vremenskom roku?

Rješenja na polju web dizajna u stalnoj su promjeni. Ono što je bilo atraktivno prije 10 godina, danas je zastarjelo. Ako proučimo web stranice velikih i utjecajnih svjetskih kompanija, uočit ćemo da imaju dosta toga zajedničkoga. Jedna je od tih značajki minimalistički pristup (“flat design”). Sačinjen je od jednostavnih i preglednih oblika u kojima se sadržaj sažima, a većinu web stranice zauzima “negative space”. Na taj se način postiže dojam jasnoće i veće uočljivosti elemenata dizajna.

Također ćete primijetiti da dizajn CTA površina prati boje logotipa. Riječ je o još jednom prokušanom triku u postizanju bolje preglednosti weba. Jednako je važna i pozicija. CTA treba biti uočljiv, a veličina fonta i oblika trebaju biti prilagođene. Zamislite se u ulozi promatrača i postavite pitanje: “Koliko je ovo jasno?”.

BUDITE JASNI

Što je vaš primarni cilj? Želite li više pretplatnika? Imate li web shop? Nudite li određenu uslugu? CTA mora biti usklađen s ciljem koji ste odredili. Važno je imati na umu da posjetitelj na vašu web stranicu može doći pregledavajući različite pojmove. Stoga trebate zaboraviti na ideju klasičnoga “homepagea”. Danas je čitav sadržaj web stranice vaš “homepage” (ili “landing site”), a CTA mora biti prisutan na svim njezinim dijelovima. Ipak imajte na umu “manje je više” filozofiju. CTA treba biti uočljiv, ali ne napadan. Nemojte zaboraviti na prilagodbu weba za ekrane mobitela imajući na umu jednostavnost dizajna.

Ako imate web shop i potencijalnim kupcima želite olakšati pregledavanje, CTA je vaša klasična internet košarica. Cilj je postići laku uočljivost i ne dopustiti da kupac traži CTA te na taj način izgubi interes i odustane od kupovine.

Kupovina se treba sastojati od nekoliko osnovnih koraka uz jasne upute. Na taj su način strah i nesigurnost kod kupca svedeni na minimum.

Kad je u pitanju novac, ljudi vole znati što plaćaju i koji je krajnji iznos. Dakle, što jednostavnije – to bolje.

Ako je vaš cilj doći do više pratitelja na blogu, više pretplatnika (subscribera), klasičan pop – up CTA mogao bi ostaviti dojam napadnoga marketinga. Ako ga koristite promišljeno, možete postići značajne rezultate. Stoga je pametnu njegovu prisutnost svesti na bočni prostor web stranice da bi posjetitelj mogao nesmetano pregledavati sadržaj.

Pretplatnici vam čine bazu potencijalnih klijenata.

MOĆ RIJEČI I POKLONA

 Ljudi vole poklone. Usrećuju nas i povezuju s trgovcem umanjujući istovremeno osjećaj straha i ušutkavajući uvijek prisutno pitanje: “Jesam li stvarno dobro uložio/la novac?”.

Sad dolazimo do pitanja: “Zašto bi netko kupio vaš proizvod ili vaše usluge ako za isti novac to može pronaći i na drugom mjestu?”.

Vi mu trebate nuditi više. To može značiti popust ako naruči proizvod baš danas, besplatni tester ili mogućnost povrata novca ako bude nezadovoljan. Reducirat ćete stres oko kupovine i potencijalnim klijentima omogućiti bogatije iskustvo. S druge strane, ako ponudu vremenski ograničite, izazivate kod njih pozitivnu nervozu zbog straha da će propustiti dobru priliku.

Vaš CTA treba naglašavati upravo takvu vrstu prilike ističući se riječima kao što su “akcija” ili “besplatno”. Znamo da ljude privlači sve što je besplatno i da takve ponude smanjuju strah od rizika.

Kako to obično biva, dobri se odgovori pronalaze kad se postavljaju prava pitanja. U marketingu ih je potrebno postavljati kontinuirano da biste sadržajno išli u korak s drugima. Marketinške se strategije gotovo svakodnevno mijenjaju i traže se novi načini pridobivanja klijenata. CTA je pritom samo jedan od brojnih sastojaka uspješno spravljenoga poslovnog kolača.

 

Leave a Comment