Trend glasovnog pretraživanja je u velikom porastu na svjetskoj razini. Predviđanja kažu da će 50 posto internetskog pretraživanja do 2020. godine biti upravo glasovna pretraživanja, odnosno voice search. Trenutno je 20 posto svih pretraživanja u svijetu preko mobilnih telefona glasovno.
Porast trenda glasovnog pretraživanja ubacit će dosadašnji SEO u novu brzinu jer će se od ljudi koji rade optimizacije zahtijevati da, uz dosadašnje zadane parametre vezane uz same tražilice i konačne korisnike o kojima Google najviše vodi brigu, inkorporiraju i optimizaciju za glasovnu pretragu. SEO će tada, uz sve gore navedeno morati sadržavati i ključne riječi koje njeguju stil govornog jezika, ali istovremeno neće biti nekoherentne čitatelju ni klasičnom “ne-glasovnom” tražitelju.
Long tail keywords
Zašto? Jednostavno, iskoristit ćete ključnu frazu umjesto ključne riječi. To naravno ne znači da će u SEO-u kratke ključne riječi postati nepotrebne nego da će ih s vremenom sve više smjenjivati govorne ključne fraze. Ono što je ključno za detekciju dobrih ključnih fraza je da ih trebate sastavljati iz pozicije korisnika. Drugim riječima, ono što biste vi kao vlasnik firme, obrta, dućana, pekare možda smatrali dobrim long tail keywordom, ne mora se nužno poklapati s onime što bi vaši korisnici izgovorili. Najvažniji aspekt je detektirati i predvidjeti namjeru korisnika i prema tome slagati ključne fraze, imajući na umu govorni stil.
Voice search je idealan za lokalni SEO i obrnuto – lokalni SEO je idealan za voice search. Istraživanja su pokazala da je vjerojatnost da se voice search koristi kod lokalnog pretraživanja tri puta veća. Tu se hvata onaj mikromoment kad je korisniku bitna brza, relevantna, točna i “ready to use” informacija.
Ukratko, čeka nas globalni SEO makeover. Uskoro ćemo smišljati ključne fraze na različitim narječjima, s puno lokalizama, a dok Google uči hrvatski imamo se vremena dobro pripremiti.