nice women using mobile phone

Zašto Facebook gubi mlađe korisnike i koje su njihove alternative?

U svojim je počecima Facebook bio društvena mreža koju su većinom koristili mladi ljudi. Njegov je osnivač, Mark Zuckerberg, kad je pokrenuo tu društvenu mrežu, bio devetnaestogodišnji mladić na studiju. Od tada do danas se promijenilo puno toga u svijetu društvenih mreža, a promjene nisu zaobišle ni dobnu strukturu prosječnih korisnika Facebooka. U prošloj su ga godini napustili milijuni korisnika mlađih od 25 godina. To ne znači da su odustali od društvenih mreža. Svoje su mjesto našli na drugim platformama, a razlozi za napuštanje Facebooka, gašenje i deaktivaciju profila, su različiti.

SMETAJU IM RODITELJI

Jedan je dio tinejdžera i korisnika u ranim dvadesetima napustio Facebook jer su im ga roditelji počeli koristiti. Neki su od njih toliko zgroženi tom činjenicom da predviđaju potpuno gašenje društvene mreže. Stvari ipak nisu toliko alarmantne za Facebook s obzirom na to da ga i dalje koriste 2 milijarde ljudi. Naprosto se mijenja dobna struktura prosječnih korisnika, a s obzirom na to da je se dobar dio mladih preselio na Instagram – koji je u Facebookovom vlasništvu – Zuckerberg nema razloga za brigu. Također, usporedno s odlaskom mladih, registriraju se novi stariji korisnici. Unatoč skandalima s privatnošću i prodajom korisničkih podataka, Facebook je i dalje jedan od najpopularnijih društvenih medija.

IDU ZA PRIJATELJIMA

Jedan dio mladih ljudi, koji još uvijek koriste Facebook, ističu da ostaju tamo isključivo zato što su im prijatelji tamo, ali se uglavnom slažu oko toga da je sve više starijih koji, na neki način, koriste Facebook da bi „nadzirali“ mlađe generacije. S druge strane, neki se mladi ljudi odlučuju ostati na Facebooku upravo zato da bi ostali povezani s obitelji.

Neki odustaju od Facebooka upravo zato što im više nema prijatelja tamo pa se time gubi jedini smisao posjedovanja profila. Priznaju da je na Facebooku sve više ljudi iznad 30 godina i sredovječnih korisnika.

NE SVIĐA IM SE DISTRIBUCIJA I KOLIČINA OGLASA

Iako su i Facebook i Instagram (koji mladi ljudi više vole koristiti) komercijalne platforme (i medijske kompanije) koje podržavaju poslovne profile i oglasni materijal, ljudi koji napuštaju Facebook kao jedan od razloga navode Facebookovu primarnu usmjerenost na prodajne aktivnosti.

Nedavno je uveden algoritam kojim se sadržaj obitelji i prijatelja na osobnim feedovima nameće kao prioritet u odnosu na oglase. Zuckerberg je objasnio da na taj način Facebook pokušava opravdati svoju izvornu namjenu i ostati prije svega komunikacijska platforma.

KOJE SU ALTERNATIVE?

Facebook nije jedina društvena mreža koja se muči sa zadržavanjem korisnika. Twitter i Snapchat u 2018. također bilježe usporavanje stope rasta. Bez obzira na to, mladima su te obje društvene mreže bliže od Facebooka. Za Twitter ističu da ga vole koristiti radi vijesti i političkih sadržaja.

Snapchat je 2016. premašio Facebook po popularnosti među tinejdžerima, a u sljedeće 2 – 3 godine, prema procjenama eMarketera, očekuju porast od 1.2 milijuna novih korisnika.

Mladima je Instagram ipak najzanimljivija platforma. Kao razloge tomu navode dinamiku, jednostavnost korisnika, neposrednost iskustva, prilagođenost tempu kojim žive i fokusiranost na vizualni sadržaj.

Leave a Comment