collage about a lot of hashtags

Hashtag

Tamo negdje 2007. godine, Chris Messina napisao je prvi #hashtag na Twitteru. Ljudima baš i nije bilo jasno o čemu se tu točno radi, ali hashtag je zaživio i, kako vidimo danas, na nekim platformama, poput Twittera i Instagrama, on je nezaobilazan.

Što je u stvari hashtag? Povijesno gledano, # (hash) je bila oznaka za englesku funtu težine (lb). U nekom trenutku (ranih 70-ih, kad se pojavio na prvim telefonima s tipkama) ljudi iz Bell Labs-a  su ga odlučili nazvati octothorpe jer ima 8 uglova. Pogledamo li u nedavnu prošlost (u odnosu na sedamdesete), u listopad 2007.godine, u vrijeme požara u San Diegu, # je zaživio na Twitteru.

Nate Ritter izvještavao je o požarima preko Twittera, a Messina mu je sugerirao hashtag da bi se ljudi lakše snalazili po tweetovima. Ostatak je povijest. Dobili  smo hashtag kakav danas poznajemo pod tim imenom i s tom funkcijom.

Hashtag je, dakle, riječ ili sintagma bez razmaka ispred koje stoji znak # (hash). Dakle, hash+tag = hashtag, a služi tome da se preko njega pronađu sve informacije koje su napisane/objavljene s tim hashtagom.

Gdje ga koristimo i zašto ne svugdje?

Možemo ga koristiti svugdje, ali nije svugdje jednako svrhovit. Facebook ga, recimo, tolerira, ali ne mijenja se značajno lista rezultata tražite li neki izraz s, ili bez predznaka #. LinkedIn, Pinterest i Google plus smatraju ga posve nepotrebnim, Tumblr automatski ispred tagova stavlja znak #, a na Twitteru i Instagramu je gotovo neizbježan.

#Twitter

Hashtag je dijete Twittera, a statistika govori da tweetovi s hashtagovima imaju veći postotak uključenosti publike i retweetanja od onih koji ih ne nemaju.

#Instagram

Hashtag na Instagramu (prvenstveno vizualnom kanalu) označava poveznicu sa sličnim sadržajem stoga je široko korišten. Maksimum hashtagova na objavi iznosi 30, a preporuka je ostati unutar 10-12 maksimalno kako se ne bi ostavio krivi dojam.

Na hashtag se automatski veže hiperlink? pa jednim klikom dolazite do sadržaja koji nosi isti  hashtag.

Kako pronaći idealan hashtag?

Provjerite koristi li se već hashtag koji ste osmislili za svoju jedinstvenu kampanju i odgovara li vam. Ponekad je važno biti jedinstven, a ponekad će vam više odgovarati da se priključite postojećem trendu.

Budite kratki, hashtagovi koji uključuju više od 3 riječi mogu djelovati neprofesionalno i nečitko.

Voljeli ih ili ne, hashtagovi su neophodni ne nekim društvenim mrežama. Ako ste s njima pažljivi, puno će vam pomoći u podizanju #brandawarenessa.

Leave a Comment