Vodite poduzeće i uspješno poslujete određen broj godina. Imate mrežu poslovnih kontakata i uhodane kanale oglašavanja, distribucije i prodaje svojih proizvoda i usluga. Svjesni ste značaja digitalnoga marketinga u suvremenom poslovnom svijetu. Imate i web stranicu. Nekoliko ste puta pokušali nekome prepustiti vođenje profila na Facebooku ili Instagramu, no bez rezultata. Možda ste odustali prije vremena jer, kao i u ostalim poslovima, ni ovdje nema rezultata preko noći, a možda vam jednostavno dosad nije pošlo za rukom da pronađete odgovarajući tim stručnjaka. Taj bi vam tim mogao pomoći da razradite dugoročan plan i strategiju primjene metoda koje su u skladu sa suvremenim trendovima u digitalnom poslovanju i još važnije – u skladu s vašim potrebama. Taj bi vam tim mogao ponuditi rezultate koji su mjerljivi. Stekli biste izravan uvid u pozitivne učinke digitalne transformacije svoga poduzeća – u jasnim brojčanim pokazateljima, a svoja biste ulaganja držali pod kontrolom.
Za početak ćemo vam detaljno objasniti zašto vam je digitalni marketing danas potreban i to ne samo kao forma i/ili pokoji jedva aktivan profil na društvenim mrežama nego kao dugoročno održiva poslovna strategija.
SUVREMENI SU POTROŠAČI VEĆINOM NA INTERNETU
Kad je u pitanju istraživanje ponude i kupovina proizvoda, suvremeni su potrošači uglavnom usmjereni na brendove koji posluju online. Google je glavni kanal koji koriste. Može biti da su u početnim fazama raspitivanja o specifikacijama određenoga proizvoda ili usluge, a može biti da su pred odlukom o kupovini. U čitavom će procesu koristiti internet da bi razmotrili različite brendove koji nude istu stvar. Stoga je važno da rezultati rada vašega poduzeća budu vidljivi među rezultatima pretrage koje vaš potencijalni kupac pregledava. Bez obzira na to što je ta osoba možda ranije čula za nekoga od vaše konkurencije, a za vas nije – u bilo kojem dijelu procesa, prije same kupovine, ona se može predomisliti i izabrati brend koji je uspješnom online prezentacijom proizvoda ili usluge uvjeri da je najbolji izbor, a taj izbor možete biti vi.
Pretraživanje, naravno, nije jedini alat ni jedina taktika na koju se možete osloniti u razradi strategije digitalnoga marketinga. Otprilike 80% potrošača koristi tražilice, a njih 20% se oslanja na društvene mreže i blogove kad su u potrazi za proizvodima i informacijama o brendovima.
Kad je razrada taktike u početnim stadijima, ne možete znati je li vaš idealni kupac (marketing persona) u 80% ili 20% korisnika interneta. Stoga je strategiju važno prilagoditi različitim tipovima korisničkoga iskustva i očekivanja. Dobro je uskladiti prisutnost na različitim marketinškim kanalima i mijenjati elemente ovisno o rezultatima u određenim fazama provedbe kampanja. Važno je imati na umu i da je broj korisnika interneta, pametnih telefona i ostalih uređaja u stalnom porastu. U skladu s time raste i značaj digitalnoga marketinga. Važno je također biti odlučan u namjeri da digitalne alate koristite da biste pravom potrošaču dostavili pravi sadržaj u trenutku kad mu je najviše potreban.
UZ DOBRU STRATEGIJU DIGITALNOGA MARKETINGA LAKŠE ĆETE UPOZNATI SVOJE KUPCE I ODRŽATI POSLOVNU REPUTACIJU
Kvalitativni i kvantitativni pokazatelji uspješnosti online oglašavanja mjere se i iskazuju preciznim brojčanim podacima. Brojevi, međutim, nisu dovoljni da biste razumjeli ljude koji su vam potrebni za poslovni rast. Ti ljudi mogu biti vaši kupci. Važno je u oglašavanje krenuti s jasno postavljenom namjerom da upoznate svoga kupca, da razumijete njegove potrebe, probleme i očekivanja na temelju dovoljnoga broja analiziranih primjera. U skladu s time ćete im moći distribuirati personaliziran sadržaj. Dobro razrađena strategija digitalnoga oglašavanja omogućava vam da pratite ponašanje tih ljudi na internetu. Pokazatelji do kojih na taj način dolazite pomažu vam da lakše i brže donosite profitabilne poslovne odluke.
Računajući s tim rezultatima i dugoročno postavljenim planovima, istaknut ćete se u odnosu na konkurenciju kredibilitetom koji se, bez obzira na brzinu i masovnost tržišta, strpljivo gradi među potrošačima. Nijedan pristup u prenapučenom digitalnom svijetu ne jamči stopostotni uspjeh, ali promišljenost i fokus na gradnju povjerenja među potrošačima bit će korisni da pridobijete nove i zadržite postojeće klijente.
DIGITALNI JE MARKETING EKONOMIČAN OBLIK OGLAŠAVANJA
Čak i velike kompanije moraju savjesno raspolagati budžetom koji je namijenjen marketinškim potrebama, a među ključnim se prednostima digitalnoga marketinga uvijek ističe njegova cjenovna pristupačnost.
Za oglašavanje svoga poduzeća online možete koristiti email, društvene mreže ili SEO optimiziran sadržaj na webu. Ljudi će znati za vas i moći će se detaljno informirati o vašim proizvodima, njihovim cijenama i specifikacijama, a da vi za to ne morate ulagati puno u tisak i distribuciju promidžbenih materijala, televizijske i radio reklame.
To su neki od glavnih razloga zašto sve veći broj kompanija u svijetu preferira digitalni marketing u odnosu na tradicionalne oblike oglašavanja.
Ulaganjem u dobru strategiju možete uštedjeti, a rezultati će biti bolji nego uz tradicionalni marketing zbog mogućnosti preciznije distribucije oglasa među ljudima za koje je vjerojatno da će se odlučiti za kupovinu vašega proizvoda.
DIGITALNI MARKETING NE ZNAČI NUŽNO ISKLJUČIVANJE TRADICIONALNIH OBLIKA OGLAŠAVANJA IZ FINANCIJSKOGA PLANA PODUZEĆA
Voditelji i vlasnici nekih poduzeća s rezervom gledaju na digitalizaciju poslovanja zbog straha da će ugroziti rezultate oglašavanja u koje su ranije uložili novac i da se više nikada neće moći vratiti tradicionalnom marketingu.
Strah je razumljiv kad god se upuštamo u nove poduhvate koji sa sobom nose i određenu razinu rizika. Stoga je vrlo važno imati na umu da, ako ne želite u cijelosti odustati od stare prakse, možete je kombinirati s novom i to tako da od oba svijeta uzmete najbolje.
Za integraciju digitalnoga oglašavanja u marketinški plan poduzeća važno je popisati i analizirati snage i slabosti svake od potencijalnih (ili ranije korištenih) taktika i usporediti ih s (potencijalnim) pozitivnim i negativnim aspektima marketinških alata koje želite ili namjeravate koristiti u bliskoj budućnosti.
Dosta suvremenih brendova uspješno kombinira tiskane oglase i televizijske reklame s kampanjama na društvenim mrežama, web optimizacijom sadržaja i Google Ads kampanjama.
Važno je imati na umu da televizijska reklama, u targetiranju publike nikad ne može biti precizna kao što to može internetski oglas. Jednako je i s tiskanim plakatima uz cestu. Vi ne možete predvidjeti tip osobe koja će taj plakat vidjeti.
Stoga se sadržaj oglasa kreira u skladu s ljudima koje imamo na umu kao njegove konzumente. Za televizijske je oglase to široka javnost, a na društvenim ćete mrežama imati mogućnosti vrlo uskog interesnog, demografskog i geografskog profiliranja svoga kupca.
KONKURENCIJA VAM KORISTI DOBROBITI DIGITALNOG OGLAŠAVANJA
Bez obzira na industrijsku granu u kojoj poslujete, visoka razina kompetitivnosti je nužna za daljnji razvoj posla. Dobar dio vaše konkurencije koristi ili planira aktivno koristiti kanale online oglašavanja. Neki od njih vode blogove koje redovito nadograđuju novim sadržajem, neki rade na izgradnji dugoročnoga odnosa s kupcima strateškom komunikacijom putem društvenih mreža, neki optimiziraju sadržaj svojih web stranica za pretraživanje po ključnim riječima (SEO), neki ulažu u oglasne kampanje na Googleu i Youtubeu, a postoje i oni koji su odlučili ulagati u sve navedene oblike komunikacije s tržištem. Organski (neplaćeni) rezultati su u digitalnom poslovanju jednako važna sastavnica marketinške strategije kao i plaćeni oglasi, a gradnja imidža kompanije na internetu je dugotrajan i zahtjevan posao.
Broj poduzeća i brendova koji su prisutni i aktivni online i koji kontinuirano ulažu u razvoj digitalizacije u stalnom je porastu. Kupcima je to normalna i očekivana stvar pa je logično da se odlučuju za kupovinu proizvoda od kompanija koje im nude informacije online.
Imajući to na umu, vjerojatno ste i sami zaključili da je vrijeme da se posvetite integraciji taktika digitalnog oglašavanja u marketinški plan svoga poduzeća.
BOLJE ĆETE RAZUMJETI TRŽIŠTE I USPJEŠNIJE POSTAVLJATI BUDUĆE POSLOVNE CILJEVE
Vaše poduzeće djeluje na tržištu koje je podijeljeno po kategorijama. Na tržištu se profiliraju niše ovisno o industrijskim granama i podgranama. Osim te podjele, tržište možemo razumjeti i kao cjelinu koja se dijeli na online i offline segmente. Ako se oslanjate samo na tradicionalni marketing, propuštate puno toga. Posvećen rad na digitalnoj strategiji pomaže brendu u razumijevanju sadašnjih i budućih poslovnih trendova, njihove međuovisnosti i preplitanja. Također vam pomaže u sistematizaciji očekivanja i preferencija vaših ciljanih potrošačkih skupina kojima se možete obraćati personaliziranim i prilagođenim sadržajima.
Ako ste se odlučili za rad na takvoj strategiji, znači da imate jasnu viziju daljnjega razvoja poduzeća i da ste postavili dugoročne poslovne ciljeve. Unutar strategije ćete razraditi pojedinačne točke do kojih ćete nastojati doći u određenim vremenskim okvirima istovremeno mjereći i analizirajući rezultate ulaganja u marketing i gradeći povjerenje među ciljanim potrošačima.
UČINCI DIGITALNOGA MARKETINGA SU PRECIZNO MJERLJIVI
Jedna od glavnih prednosti digitalnoga oglašavanja je mjerljivost rezultata. Riječ je o pokazateljima koji vam omogućuju uvid u vrstu i broj interakcija vaših postojećih i potencijalnih potrošača s vašim brendom na različitim internetskim platformama. Zahvaljujući tim mogućnostima vi možete vrlo precizno izračunati isplativost svojih ulaganja u marketing i, u skladu s rezultatima, raditi na optimizaciji kampanja.
To je očita razlika u odnosu na tradicionalno oglašavanje kod kojega pokazatelji učinka ne mogu biti precizni. Digitalizacija poslovanja je u tom smislu donijela puno inovacija. Analitički nam alati nude mogućnost da izmjerimo učinak svake kune koja je u marketing uložena i kontinuiranim prilagodbama radimo na poboljšanju strategije.
KANALI DIGITALNOGA OGLAŠAVANJA OMOGUĆUJU VAM DA (IZ)GRADITE DUGOROČAN ODNOS POVJERENJA S KUPCIMA I DA AKTIVNO SUDJELUJETE U RASPRAVAMA U KOJIMA JE VAŠE PODUZEĆE TEMA
Kanali digitalnoga oglašavanja poduzećima omogućuju da svojim potrošačima osiguraju personalizirano iskustvo kroz interaktivne video oglase i prilagođene preporuke proizvoda.
Konzumacija video oglasa je sastavni dio svakodnevnog korisničkog iskustva na internetu. Prema nekim predviđanjima za 2019., 80% internetskoga prometa u svijetu će otići na reprodukciju video sadržaja.
To je izvrsna prilika za brendove i distributere proizvoda da stupe u komunikaciju sa svojom ciljanom publikom.
Možete se osloniti na video kao alat privlačenja pozornosti kojim ćete informirati i zabaviti svoje kupce. Ako govorimo o personalizaciji, preporuke proizvoda su vrlo dobar način da potaknete višestruke prodaje, zadržite postojeće i pridobijete nove potrošače.
Govoreći u postocima, više od 50% korisnika interneta će potvrditi da su skloniji kupiti proizvod proizvođača koji im je omogućio personalizirano iskustvo u promociji svoga sadržaja.
Možete iskoristiti količinu podataka koje vam alati digitalnoga poslovanja čine dostupnima. Prateći i proučavajući ponašanje ciljanih potrošačkih skupina, oglase prilagođavate njihovim očekivanjima. Uz pomoć email marketinga, Google oglasa i kampanja na Facebooku i Instagramu, targetirate postojeće kupce i osiguravate im personalizirane preporuke na temelju njihovih dosadašnjih potrošačkih navika.
Digitalni vam marketing omogućava da se obratite ljudima koji su u nekom trenutku posjetili vašu web stranicu, stavili proizvod u košaricu i napustili stranicu a da nisu dovršili kupovinu. Uz dobru strategiju remarketinga, možete povećati prodaju tako što ćete ih podsjetiti na proizvode koji su im ostali u košaricama. Usput ćete ih podsjetiti i na svoj brend. Kontinuirano je podsjećanje važno u okvirima svjetskog online tržišta na kojem vam je konkurencija sve veća.
Također, društvene vam mreže mogu biti od koristi i ako se želite aktivno uključiti u komunikaciju s ljudima koji razmjenjuju mišljenja o vašoj kompaniji ili pojedinim proizvodima/uslugama. Dijeleći s njima dobar i informativan sadržaj, radite na jačanju veze s postojećim potrošačima i gradite prilike za početak novih poslovnih odnosa. Nudeći im odgovore na pitanja, rješavajući njihove dvojbe i nedoumice, možete poboljšati dojam koji vaša korisnička podrška ostavlja na ljude. Sve to doprinosi porastu ugleda poduzeća i uspješnom poslovanju.
ZAKLJUČAK
PRILIKA – STRATEGIJA – AKCIJA
Ako želite ispričati svoju poslovnu priču i istovremeno privući kupce, nemojte pričati iz pozicije producenta. Promatrajte svoj put do uspjeha iz pozicije onoga tko vam je na tom putu neophodan, a to je vaš kupac. Taj put je težak, ali i zanimljiv. Pričat ćete o pojedinačnim koracima koje ste morali poduzeti da biste se u određenim fazama karijere profilirali u okvirima industrije u kojoj djelujete i da biste pronašli svoje mjesto na tržištu. Istovremeno ćete predstavljati svoje proizvode i usluge ističući njihove prednosti u odnosu na konkurenciju i još važnije – ističući sve što je u tim proizvodima/uslugama dobro za vašega kupca. Ako bilo čemu, pa tako i digitalnom poslovanju, odlučite pristupiti strateški, u početku vam mora biti jasno da je u pitanju dugotrajan proces i da taj posao nije lak. Od ideje do realizacije je puno koraka, a u sastavljanju akcijskoga plana i nadzoru nad rezultatima njegove provedbe mi vam možemo biti koristan poslovni partner.